Lider w IT
Liczebność grupy
6-12 osób
Czas trwania
4 dni
Dla kogo przeznaczony jest warsztat?
Menadżerowie zespołów IT; Nowi Liderzy; Kierownicy projektów IT.
Opis warsztatów
Autorski, stacjonarny kurs „Lider w IT” został stworzony z myślą o osobach, które pragną rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne i liderskie w dynamicznym środowisku IT. Warsztaty te oferują kompleksowy program, łączący podstawy psychologii z praktycznymi narzędziami do zarządzania zespołem, komunikacji oraz rozwiązywania trudnych sytuacji w pracy z developerami, frontendowcami i innymi specjalistami technicznymi.
Podczas kursu uczestnicy nauczą się, jak skutecznie zarządzać zespołem IT, komunikować oczekiwania, egzekwować wyniki, a jednocześnie budować pozytywną atmosferę współpracy. Kluczową zasadą jest „twardość w realizacji zadań, miękkość wobec ludzi” – co pozwala rozwijać zarówno pozycję lidera, jak i umiejętności komunikacyjne.
Głównymi zagadnieniami warsztatów są: świadomość roli lidera w IT; kształtowanie odpowiedniego nastawienia; skuteczna komunikacja w zespole; delegowanie zadań; komunikaty "Ja" vs "Ty".
Warsztaty charakteryzują się praktycznym podejściem, trener stawia na realne sytuacje, w których uczestnicy faktycznie się odnajdują. Podczas spotkania zbierane są trudności, analizuje się je wspólnie, a następnie szuka się rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb uczestników. Trener używa języka branży IT (np. "task", "ticket"), aby treści były zrozumiałe i bliskie codziennym wyzwaniom zespołów technicznych.
Trener wykorzystuje kamerę lub dyktafon (w bezpieczny sposób), aby zapewnić uczestnikom pełne doświadczenie treningu, bez zbędnego stresu. W ten sposób zachęca do działania, by nie tylko przez bierne słuchanie, lecz i praktykę zdobyć potrzebne umiejętności.