Konflikty - dobre czy złe?
Liczebność grupy
6-12 osób
Czas trwania
2 dni
Dla kogo przeznaczony jest warsztat?
Menedżerów i liderów zespołów, którzy muszą na co dzień rozwiązywać konflikty w swoich zespołach i budować lepsze relacje między pracownikami; Specjalistów HR, którzy wspierają rozwój pracowników; Pracowników działów operacyjnych i produkcyjnych; Przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy chcą efektywnie zarządzać relacjami i zmniejszać napięcia w swoich organizacjach.
Opis warsztatów
Warsztat "Konflikty – dobre czy złe?" to szkolenie, które pokazuje, jak radzić sobie z konfliktami w sposób konstruktywny i efektywny. Uczestnicy poznają mechanizmy, które leżą u podstaw konfliktów, oraz nauczą się, jak mogą być szansą na rozwój i lepsze zrozumienie drugiej strony, zamiast jedynie źródłem problemów.
Spotkanie pokazuje: jak działa mechanizm projekcji i jak buduje negatywne nastawienie, uczy minimalizować jego skutki za pomocą praktycznych narzędzi, takich jak intencja, ludzka twarz i zadawanie pytań; czym różnią się komunikaty "Ja" i "Ty" oraz jak ich zastosowanie wpływa na przebieg konfliktu; jak budować przestrzeń do podejmowania działań w sytuacji konfliktowej; czy każdy konflikt musi być zły - poznanie różnych konfliktów w celu zrozumienia, jak można je wykorzystać do pozytywnych zmian.
Warsztat jest wzbogacony o praktyczne narzędzia komunikacyjne i algorytm prowadzenia rozmowy w konflikcie, który uczestnicy będą mieli okazję przetestować w ćwiczeniach z video-treningiem. Spotkanie z trenerem obejmuje nie tylko praktyczne ćwiczenia i doświadczenia grupowe w symulowanych sytuacjach konfliktowych, lecz również zapoznanie się z modelem T. Kilmanna dotyczącym stylów radzenia sobie z konfliktem oraz rozwijania umiejętności asertywności i negocjacji, które są kluczowe w sytuacjach trudnych.