Akademia Szefa

Akademia Szefa

Przejdziesz kompleksowy program wiedzy oraz trening umiejętności. Po ukończeniu zwiększysz swobodę działania i umocnisz pewność siebie w rozmaitych sytuacjach zawodowych. Kurs dla wszystkich, którzy na co dzień mierzą się z rolą szefa zespołu. Od Brygadzisty po Dyrektora!

Adrian JanikMagdalena KaczmarekTomasz AntoszekMateusz HaukJarosław Grabarczyk
Trenerzy: Jarosław Grabarczyk +4
Skala trudności:
dot
dot
dot
dot
dot

Czego nauczysz się podczas szkolenia:

  • reagowanie na niewłaściwe zachowanie,
  • nie zgadzanie się na zachowanie niepożądane,
  • rozmowa z maruderem,
  • rozmowa korygująco - wspierająca,
  • delegowanie zadań,
  • planowanie i organizacja zadania wg metodyki scrum,
  • rozmowa dyscyplinująca,
  • motywowanie i nagradzanie pracowników.

Dla kogo przeznaczony jest ten kurs

Team Leader; Lider Zmian; Kierownik Zespołu; Naczelnik Wydziału; Brygadzista; Manager; Dyrektor; Właściciel Firmy - każdy, kto ma w hierarchii osoby bezpośrednio pod sobą, którym planuje, nadzoruje i ocenia ich pracę.

Opis kursu

Kurs „Akademia Szefa” jest kompleksowym projektem doskonalenia umiejętności menedżerskich. Porusza następujące zagadnienia: komunikacja nastawiona na współpracę, asertywność w roli lidera, rozwiązywanie konfliktów, motywowanie, inteligencja emocjonalna w pracy szefa oraz delegowanie i egzekwowanie. Zawartość merytoryczna całego kursu „Akademia Szefa” jest odpowiednikiem 12 do 14 dni szkoleniowych w modelu stacjonarnym. Uczestnik znajdzie tutaj 7 modułów, podzielonych na lekcje, zawierających równowartość 2 dni szkoleniowych. Każdy moduł kursu „Akademia Szefa” omawia inny obszar tematyczny dotyczący pracy szefa. Ponadto, w każdej lekcji uczestnik znajdzie ćwiczenia, scenki sytuacyjne oraz testy wiedzy. Po ukończeniu kursu „Akademia Szefa” lider, kierownik czy szef będzie sobie radzić znacznie swobodniej z różnymi zachowaniami i sytuacjami w praktyce. Przykładowo: będzie wiedział jak odmawiać, jak rozpoczynać współpracę z nowymi członkami zespołu, jak reagować na nieporozumienia pomiędzy pracownikami, jak zwracać uwagę koledze, który prywatnie jest kumplem, a zawodowo - podwładnym, jak poprawnie reagować na powtórne niewykonanie zadania na czas, itp.

Zawartość kursu

PreQuiz

Intro

O czym będzie ten moduł?

Najczęstsze pułapki komunikacyjne

Kwadrat komunikacyjny von Thuna

Czym jest mechanizm projekcji i jak działa ?

Co robić jako Nadawca aby ograniczyć projekcje ?

Narzędzia minimalizowania projekcji przez Nadawcę

Co może Odbiorca zrobić z projekcją?

Jak zadawać dobre pytania?

Jak dobrze parafrazować?

Model Stanowisko - Kontekst - Interesy

Narzędzia docierania do interesów

Jak wykorzystać regułę wzajemności i modelowania w komunikacji?

Komunikacja budująca współpracę

Zakończenie

PostQuiz

PreQuiz

Intro

Asertywność w roli szefa

Czym jest asertywność?

Po czym poznać asertywnego szefa?

Kiedy asertywność jest dobrym wyborem?

Asertywność, a radykalna szczerość

Asertywna odmowa

Asertywne wyrażanie próśb

Asertywna reakcja na manipulację

Asertywna reakcja na krytykę

Asertywne wyrażanie gniewu

Co blokuje zachowania asertywne?

Techniki wzmacniające asertywność

Zakończenie

PostQuiz

PreQuiz

Intro

Konflikty w miejscu pracy - dobre czy złe?

Z konfliktem za pan brat

Po czym poznać, że wrze?

Rodzaje konfliktów

Dlaczego konflikt eskaluje?

Między słowami

Prewencja konfliktów

Alternatywne metody rozwiązywania konfliktów

Mediacja

Zakończenie

PostQuiz

PreQuiz

Intro - O czym będzie ten moduł?

Czym jest motywacja?

Potrzeby człowieka, a motywacja

Co Abraham Maslow mówi o potrzebach człowieka?

Potrzeby jak witaminy

Jak się dowiedzieć co motywuje ludzi?

Wahania i spadki motywacji

Czyim problemem jest motywacja?

Jak rozmawiać o spadku motywacji?

Gdy maruda marudzi

Gdy maruda marudzi - stawianie granic

Jak i czym nagradzać aby nie demotywować?

Sztuka wręczania nagród

Zakończenie - dobre praktyki motywowania

PostQuiz

PreQuiz

Intro - Zmiana

Kilka słów o procesie zmiany

Proces adaptacji do zmiany

Faza zaprzeczenia

Faza złości

Faza smutku

Faza uczenia się

Faza identyfikacji

Podsumowanie - Zmiana

Agile, a podejście do zmiany

Manifest agile

Wybrane założenia i rozwiązania dostępne w metodyce Scrum

Jak weryfikować pracę i wprowadzać korekty w działaniach w oparciu o podejście Scrumowe

Zakończenie

PostQuiz

PreQuiz

Intro - Zwalnianie pracowników

Zwalnianie pracowników - jak tego nie robić

Zwalnianie pracowników - o co warto zadbać

Zwlanianie pracowników - rozmowa zwalniająca

Zwalnianie pracowników - algorytm prowadzenia rozmowy zwalniającej

Zakończenie

PostQuiz

PreQuiz

Intro

Biznes nie kupuje kota w worku

Trzy kierunki rozwoju IE

Samoświadomość emocjonalna

Gdzie mieszkają emocje?

Co znajduje się w polu twojej uwagi?

5 pytań świadomego Menadżera

Samoregulacja

Narzędzia samoregulacji emocjonalnej

Samoocena

Jak radzić sobie z krytyką, oceną wyrażanymi w gniewie

Zakończenie

QUIZ - Inteligencja emocjonalna

PreQuiz

Intro

Bariery w delegowaniu

Dlaczego warto delegować?

Jak i kiedy delegować i komunikować oczekiwania?

Uniwersalny schemat delegowania zadań

Dyrektywny model komunikowania zasad

Komunikowanie swoich oczekiwań

Jak budować solidne fundamenty współpracy?

Przekazanie trudnej decyzji

Informacja zwrotna, a egzekwowanie

Algorytm rozmowy diagnozującej problem

Dyscyplinowanie

Jak mądrze egzekować

Zakończenie

PostQuiz

Często kupowane razem

Akademia Excel Podstawowy

Skala trudności:
dot
dot
dot
dot
dot

5 godz

Akademia Excel Zaawansowany

Skala trudności:
dot
dot
dot
dot
dot

5 godz 33 min

Wystąpienia publiczne

Skala trudności:
dot
dot
dot
dot
dot

2 godz 55 min

;

Trenerzy w tym kursie

coach

Jarosław Grabarczyk

Psycholog, coach ICC, trener biznesu

Konstruuje i wspiera działania rozwojowe ludzi, którzy w różnych obszarach tworzą firmy i organizacje biznesowe. Prowadzi warsztaty w oparciu o sprawdzoną wiedzę z zakresu psychologii. W pracy korzysta ze swoich doświadczeń, jako praktyk biznesu, dzieląc się swoimi doświadczeniami menedżerskimi. Praca z ludźmi jest jego pasują, Od 5 lat prowadzi również terapię par oraz pracuje z osobami uzależnionymi. Pracuje głównie z menadżerami, oraz zespołami menedżerskimi, osobami zajmującymi się obsługą klientów. Prowadzi warsztaty w oparciu o sprawdzoną wiedzę z obszaru psychologii. Na warsztatach pracuje w oparciu o realne sytuacje i potrzeby Uczestników. Lubi łączyć pracę w oparciu o procesy grupowe z jednoczesnym wykorzystaniem narzędzi z obszaru moderacji. Pracuje indywidualnie w procesach coachingowych.

coach

Mateusz Hauk

Dr nauk społecznych, trener biznesu i umiejętności interpersonalnych, coach

Jest trenerem biznesu i umiejętności interpersonalnych. Szkoleniami zajmuje się od 2005 r. Wspiera organizacje w planowaniu i skutecznym wdrażaniu zmian. Propaguje ideę „Zarządzania z ludzką twarzą”. Jest współautorem wielu dedykowanych programów rozwojowych dla liderów i menedżerów różnego szczebla, a także koordynatorem metodologicznym i trenerem wiodącym wielu akademii menedżerskich. Oprócz pracy szkoleniowej wspiera ludzi w kontakcie indywidualnym, realizując sesje coachingowe i konsultacje. W swojej pracy wykorzystuje metodologię coachingu narzędziowego, bazuje na ujęciu ericsonowskim i systemowym. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów rozwojowywych dla firm z branży produkcyjnej, logistycznej, finansowej, jak również w obszarze IT. Wspiera samoorganizujące się zespoły, pracujące w oparciu o metodologie zwinne (Agile SCRUM), jest certyfikowanym Scrum Masterem.

coach

Tomasz Antoszek

Mediator biznesowy, dr nauk prawnych, psycholog sporów i konfliktów

Zawodowo trener biznesu w zakresie rozwiązywania konfliktów, mediacji, negocjacji i prawa prywatnego, jest psychologiem sporów, prawnikiem, mediatorem, negocjatorem, menedżerem konfliktów, doktorem nauk prawnych, Kierownikiem Katedry Prawa Prywatnego na Wydziale Psychologii i Prawa Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, sędzią międzynarodowych turniejów negocjacyjnych i mediacyjnych. Pracuje jako mediator dla podmiotów gospodarczych, wykładowca, trener i szkoleniowiec, Prezes Wielkopolskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji.

coach

Magdalena Kaczmarek

Psycholog, trener biznesu, ekspert HR

Jest trenerem biznesu, konsultantem HR, doradcą zawodowym. Od kilkunastu lat jest związana z wdrażaniem w organizacjach nowoczesnych rozwiązań HR i prowadzeniem szkoleń biznesowych. Głównym obszarem zainteresowań jest budowanie efektywności organizacyjnej poprzez rozwój kompetencji miękkich, menadżerskich i budowanie zaangażowania pracowników. Realizuje procesy rekrutacyjne na stanowsika menadżerskie i specjalistyczne w oparciu o badanie kluczowych kompetencji. Pracuje głównie z menadżerami i pracownikami zajmującymi się obsługą klienta. Aby szkolenia przynosiły oczekiwane efekty ważne jest właściwe określenie celów rozwojowych, a także współpraca trenera z liderami odpowiedzialnymi za wprowadzanie zmian.

coach

Adrian Janik

Psycholog, trener biznesu, przedsiębiorca

Jest trenerem biznesu, psychologiem, konsultantem i terapeutą organizacji. W ciągu ostatnich 12 lat zrealizował kilka tysięcy godzin warsztatowych dla menadżerów i zespołów. Zajmuje się też wsparciem indywidualnym w formie sesji coachingowych i konsultacyjnych. W pracy szkoleniowej stosuje podejście praktyczne, oparte o coaching narzędziowy i symulacje. Pracuje głównie z menadżerami i liderami wszystkich szczebli organizacji w firmach produkcyjnych, logistycznych, instytucjach finansowych i branży e-commerce. Samoorganizującym się zespołom pracującym w oparciu o metodologie zwinne (SCRUM), pomaga osiągać wysoką efektywność. Z działaniami wsparcia i customer service pomaga wypracowywać efektywne narzedzia i standardy obsługi klienta.

Akademia SzefaUmów demo

Testuj za darmo! Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby uzgodnić termin bezpłatnej prezentacji platformy szkoleniowej Skills Arena.

Poznaj naszą ofertę

Testuj za darmo! Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą, aby uzgodnić termin bezpłatnej prezentacji platformy szkoleniowej Skills Arena.

Skontaktuj się z nami

Telefon kontaktowy: 

+48 737 321 551

Umów darmową prezentację

*Pole obowiązkowe

FAQ

Najczęściej zadawane pytania
Użytkownikami platformy mogą być pracownicy na każdym szczeblu organizacji: od specjalistów, przez kadrę managerską, po zespół zarządzający przedsiębiorstwem. Naszą działalność opieramy na współpracy B2B, a umowę o korzystanie z platformy podpisujemy z firmami i samorządami. Jeśli jako pracownik jesteś zainteresowany naszymi szkoleniami, zgłoś się do odpowiednich osób w swojej organizacji, którym chętnie zaprezentujemy ofertę.
Punktem wyjścia do powstania platformy były doświadczenia biznesowe oraz praktyki trenerskie naszego zespołu. Pozwoliło nam to stworzyć wszechstronny program szkoleniowy, który doskonali kompetencje na obszarach kluczowych dla rozwoju przedsiębiorstwa. Przygotowaliśmy zarówno kursy kształtujące umiejętności miękkie (np. Akademia Szefa, Akademia Sprzedaży i Obsługi Klienta), jak i szkolenia specjalistyczne (Rekrutacja, Employer Branding, Wystąpienia Publiczne, Negocjacje, Digital w Marketingu, BHP Praktyczne, Lean Management czy Akademia Excel).
W Polsce jesteśmy jednymi z pionierów blended learningu, który łączy tradycyjne metody szkoleniowe z nowoczesnymi narzędziami do nauki zdalnej. Sięgając po nowoczesne technologie, dbając o wysoką jakość materiałów edukacyjnych oraz dostosowując program nauczania do obecnych potrzeb biznesu, wyznaczamy nowe standardy w branży szkoleniowej. Nasze kursy to pozytywne doświadczenie dla użytkowników i wysoka efektywność biznesowa dla firmy.
Ceny dostępu do platformy ustalane są indywidualnie z klientem. Koszt zależy od konkretnych potrzeb szkoleniowych firmy, liczby uczestników i tematu kursu. Skontaktuj się z naszym przedstawicielem poprzez formularz w celu otrzymania dopasowanej oferty.
Oczywiście! Skontaktuj się z naszym przedstawicielem telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz i opowiedz mu o swoich potrzebach biznesowych. Znajdziemy dla Ciebie skuteczne narzędzie edukacyjne i umówimy się na prezentację możliwości naszej platformy. Spotkanie dostępne jest w formie online lub na żywo.
Najczęściej są to opcje dostępu na 3, 6 lub 12 miesięcy. Okres możliwości korzystania z platformy dostosowany jest do objętości i zakresu tematycznego danego kursu, tak aby użytkownik mógł spokojnie zrealizować cały program szkoleniowy.
Jeśli Twój pracownik lub zespół nie dokończy kursu w planowanym czasie, to istnieje możliwość wydłużenia okresu dostępu do platformy po wcześniejszych ustaleniach z opiekunem klienta.